Naučme se využívat čas, který máme sami pro sebe...

...říká provozovatelka salonu Institut Sothys Anna Pašková. V její provozovně se doplňuje profesionální péče o tělo s nabídkou alternativních postupů. Tím pádem může svým klientkám nabídnut mnohem víc, než jen perfektní ošetření těla. Samozřejmě, využít v salonu také služby alternativní terapie je součást nabídky, nikoli povinnost. Péče o sebe, to není jen péče o své tělo, dodává k tomu terapeutka Jana Pilařová, která klientkám v salonu nabízí nejen "úklid v duši".

Jak jste přišla na nápad podnikat v oboru wellness a kdy jste se s tímto pojmem setkala?
Být kosmetičkou byl v podstatě můj dětský sen, i když  cesta nebyla na první pohled úplně přímočará. Udělala jsem si kosmetickou školu a kosmetičkou jsem se stala,  ale mezi tím jsem dlouhá léta pracovala pro kosmetické firmy, byla na mateřské a na jeho realizaci došlo teprve po jejím skončení. Nějakou dobu byl  plán jen v mé hlavě, potom jsem hledala vhodný prostor. Salon je otevřený půl roku.

Měla jste jasnou představu nebo inspiraci?
Chtěla jsem vybudovat poklidné místo hlavně po ženy, kam si budou chodit odpočinout.  Byť  by se k doplnění služeb hodilo třeba i kadeřnictví, tento prostor je poměrně malý a tak by mi tu přišlo jako rušivý element. Z praxe vím, že klienti, kteří přicházejí na kosmetiku a  tělové procedury se svým kosmetičkám otevřou, více mluví o svých problémech, a tak jsem se rozhodla, že by nebylo od věci spojit salon s psychologickou poradnou. Oslovila jsem proto ke spolupráci  kolegyni Janu Pilařovou a v salonu se rozhodla  propojit regeneraci těla i regeneraci duše. Samozřejmě, nemůžu to nazvat spa.
Já jsme se s  pojmem wellness poprvé setkala v Kanadě. Po skončení kosmetické školy jsem měla možnost tam odjet a pracovat v kosmetickém salonu, který právě nebyl jen klasickým kosmetickým salonem , tak jak jsme ho v té době znali my, ale byl propojen s wellness, s kadeřnictvím, koupelemi, zkrátka nabízel ucelené služby pro zákaznice. Právě to mě inspirovalo a to byl můj vzor.

Měla jste nějaký vzor i u nás?
Tady jsem chodila do různých salonů,  ale nikdy jsem nenašla tu úplně ucelenou péči, tak jak jsem ji znala z Kanady. Moje inspirace byla  opravdu odtamtud  a tady v Čechách mě nic nenadchlo tak úplně.

Jsou kanadské zkušenosti přenositelné k nám?
Jsou, ale jen do jisté míry. Například, když jsem tam přišla, tak jim bylo divné, že mám kosmetickou školu, ale umím jen kosmetiku, depilaci a líčení, protože u nich kosmetička, pokud vychází ze školy, tak umí úplně všechno, i manikůru, pedikůru, masáže, je naprosto všestranná. Musí znát daleko širší záběr. Taková možnost tohle všechno se naučit pohromadě tady u nás v devadesátých letech vůbec nebyla, takže jsem se  všechno musela v Kanadě doučit. To byla velká škola a jsem překvapená, že dnes, když hledám kosmetičky, tak ty školy už i tady existují. Byla jsem příjemně překvapená, že tahle možnost už v ČR je. Je dobře, že kosmetičky jsou dnes mnohem všestrannější.
Proto i naše děvčata mají záběr úplně celistvý, jsou všestrannější a vzájemně zastupitelné, i když  specialistku pedikérku-manikérku zaměstnávám také.

A co zkušenosti s klientelou?
Zpětně nevidím žádné rozdíly, že by třeba nějaká služba byla více žádaná tam než tady. V té době jsem v Kanadě neměla klienty, kteří by chodili na kosmetiku nebo manikůru, ale to je dáno vývojem, osvětou a dobou. Muži chodí ponejvíce na pedikůru a na masáže, stejně jako to bylo před pár lety v Kanadě. Celkově mám podíl pánské klientely asi 10 %.

V čem vám  pomáhá spojení se značkou Sothys?

Hrozně se mi líbí filozofie firmy,  že neprodávají výrobky do řetězců a parfumerií, ale striktně jen přes kosmetické salony, wellness a spa.  Nejlépe totiž může s výběrem vhodného produktu poradit kosmetička, která o vás pečuje a nikoliv prodavačka.  Potom také firma poskytuje veškerá kvalitní školení, a proškolování na velmi vysoké úrovni. Kdysi jsem totiž pracovala pro kosmetické firmy a ta školení pořádala, a tak vím, že každá firma školí na jiné  úrovni. Sortiment je ucelený i na manikůru a pedikůru, ale pochopitelně nenabízí specializované produkty pro problémové nohy. Tady sortiment doplňuji od specializované firmy, ale jinak má naprosto ucelenou škálu výrobků. Proto jsem se pro ně rozhodla.

Co je u vás nejvyžadovanější procedurou?

V salónu je asi obecně nejvíce žádaná kosmetická péče spolu s pedikúrou, ale teď v zimě jsou to klasické regenerační masáže s aromatickými oleji. Liší se to samozřejmě  podle ročního období. Nyní pro chladnější měsíc máme produkt nazvaný Ceremonie orientu, je to procedura ohřívací, teplá, s tělovým peelingem a prohřátím pomocí lávových kamenů, které se máčejí do bamuckého másla. Pro léto se nám osvědčila procedura Zasvěcení slunci - peeling těla a masáž samoopalovacím krémem, takže člověk je pak dokonale připraven  sluneční paprsky a po 4 hodinách, kdy začne působit samoopalovací krém, je navíc také  dokonale opálen. Ale tahle procedura je oblíbená i v průběhu roku, dámy si ji dopřávají například před plesem, svatbou apod.. Myslím, že u Sothys je právě v rovnováze kvalita a cena. Nechci ustoupit z kvality služeb, že bych například při části procedury pracovala s jinou kosmetikou, proto můžeme mít Sothys i
v názvu salonu, a to je určitě synonymem kvality.

Pokud byste se dostala do pozice, že byste mohla ovlivnit něco pro dobro vaší profese, co by to bylo?

Sice chápu, že je to nutné, ale než jsem salon otevřela, byla to strašná spousta administrativy, kterou musí člověk projít. Také bych se pokusila ovlivnit, aby si lidé na sebe udělali čas a opravdu ten čas využili pro sebe. Spousta lidí žije v neustálém stresu a ani zde nedokážou "vypnout" a věnovat ten čas jenom sobě. Lidé by se nad sebou měli více zamyslet, protože mnozí neumějí odpočívat, a to je škoda.

Máte pocit, že byste s nynějšími zkušenostmi něco udělala jinak?

Jsme v tomto prostoru teprve krátce, takže zatím jsem spokojená, možná by se do budoucna uživila ještě jedna kabina. Jakmile člověk má nějaké své podnikání, tak má tendenci tomu věnovat naplno, ale pochopila jsem, že zlatá střední cesta je to nejlepší. Najít si čas na odpočinek je vždy to nejdůležitější, a potom může být člověk i sám spokojen.

Děkuji za rozhovor. Ptala se Petra Dolanská

Naučme se využívat čas, který máme sami pro sebe...Naučme se využívat čas, který máme sami pro sebe...Naučme se využívat čas, který máme sami pro sebe...

Naše další projekty



Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtHotel Hluboký DvůrHotel Komorní hůrka