Wellness vnímám jako protiváhu k současnému hektickému způsobu života..

...říká Ing. Lenka Konečná, ředitelka prestižního veletrhu World of beauty&spa. Povídaly jsme si krátce po skončení jeho letoší jarní části.

Vzpomínáte ještě na dobu, kde jste s veletrhem začínali, inspiroval Vás nějaký zahraniční veletrh?
V úplných začátcích - v r. 91, 92 jsem pracovala pro zahraniční firmu zabývající se marketingem a veletrhy v Německu, m.j. i veletrhy kosmetiky a  krásy - odtud jsem asi načerpala nejvíce zkušeností i z tohoto oboru. Pořádání veletrhů, výstav a jejich doprovodných programů v oboru tak blízkém ženám jsem dělala s velkou chutí a stalo se to nejen mým zaměstnáním, ale i trochu "koníčkem". Později jsem navštěvovala veletrhy a jejich organizátory i v dalších zemích, Itálii, Rusku, Polsku, Maďarsku, Francii, Turecku, na Ukrajině, v Rakousku i např. Švédsku, všude jsem nacházela náměty pro zatraktivnění "našich" akcí.

Proměňuje se nějak s léty návštěvnické složení, co na veletrhu návštěvníci hledají?
Zpočátku se veletrhy blížily více potřebám dovozcům a výrobcům "zviditelnit" své výrobky pro spotřebitele, cenově se  jim přizpůsobit,  zajistit si jejich odbyt i za "veletržní" ceny. Nyní je již těžiště veletrhu zcela orientováno na odbornost a trendy - naší cílovou skupinou jsou odborníci - kosmetičky, vizážisté, kadeřníci, majitelé, provozovatelé  a zaměstnanci hotelů, wellness a spa center, lázní, klinik, v neposlední řadě také zájemci o práci či rekvalifikaci v těchto oborech a návštěvníci, kteří si přijdou seznámit s novinkami - trendy v oborech, najít si "své" kosmetické, kadeřnické, nehtové či relaxační studio, vybrat "svůj" druh relaxace, účesů, líčení, kosmetiky, vyzkoušet některé procedury v praxi. Odborné semináře jsou určené celé škále návštěvníků - od TOP managementu hotelů a wellness center, přes maséry, fyzioterapeuty, kosmetičky, kadeřníky, pracovníky anti-aging klinik, nehtové designery, pedikéry a další.

Jakou přidanou hodnotu může váš veletrh nabídnout vystavovatelům, čím je pro vystavovatele atraktivní?
Účast na veletrhu je samozřejmě jednou z forem propagace výrobků a služeb. Na rozdíl od ostatních forem nabízí vystavovatelům možnosti uplatnění individuálního přístupu ke klientům,  jejich seznámení s image i filosofií firmy,  odborné poradenství a osobní výběr vhodných produktů pro klienty, zpětnou vazbu klientů "na místě", možnosti testování výrobků a další metody prodeje tak, aby klient byl s výrobkem maximálně spokojen a s důvěrou se na vystavovatele obracel i nadále.

Chystáte pro podzimní veletrh nějaké koncepční změny? Na jaké doprovodné programy se můžeme těšit? S kým na jejich koncepci spolupracujete?
Podzimní veletrh chystáme hned na 3. a 4. září 2010 v moderních atraktivních  prostorách  O2 arena v Praze. Chceme tak oslovit i ty nejnáročnější klienty a nabídnout jim komfortní servis včetně předprodejů vstupenek, bohatých možností občerstvení, hodnotných a nákladných doprovodných programů, mezi něž se řadí opět kadeřnické, kosmetické a vizážistické show, i celou plejádu ukázek relaxačních procedur a odborných přednášek k tomuto tématu.
Odbornými garanty doprovodných programů jsou nejvýznamnější oborová sdružení,  vzdělávací instituce a další odborníci - PROKOS (výrobci a dovozci kosmetiky), Unie kosmetiček,  Asociace pracovníků v regeneraci, Česká Asociace Wellness, Dexter Academy, Asociace proti stárnutí, Asociace Českých Aromaterapeutů, Česká podiatrická společnost, portál maséři.cz  a další. K renomovaným soutěžím podzimního veletrhu bude patřit Česká mistrovská soutěž v make-upu,  Česká a mezinárodní mistrovská soutěž v nail designu, INSPIRACE 2011 (mezinárodní kadeřnická soutěž), soutěž podologů, soutěž v nail artu a soutěž produktů BEAUTY EXPO & PROKOS PRODUCTS AWARD.

Co nového najdou na podzimním veletrhu příznivci wellness?
Několik desítek vystavovatelů reprezentujících přímo obor wellness nabídne jako každý půlrok své nové produkty. Za zmínku jistě stojí nabídka dalšího vzdělávání a rekvalifikačních kurzů v oboru, přednášky organizované odbornými sdruženími a Dexter Academy a celá škála nabídek relaxačních pobytů v lázních, wellness hotelích a dalších střediscích. Odborný internetový portál "maseri.cz " pořádá soutěž Masér roku 2010, na veletrhu budou vyhlášeny výsledky a odměněni vítězové.

Jak vy sama vnímáte wellness, objevila jste při práci na veletrhu něco, co jste si oblíbila?
Wellness vnímám jako součást životního stylu, jenž nabízí příjemný odpočinek pro tělo i duši jako protiváhu k současnému hektickému způsobu života. Procedury by měly být příjemné, osvěžující, navozující fyzickou i duševní pohodu a dobrou náladu, právě tak mohou působit jako prevence únavy, známek stárnutí i s nimi souvisejících chorob.

Jaký je Váš osobní typ na wellness dovolenou nebo pobyt?
V současné době registruji i u nás širokou škálu velmi příjemných wellness hotelů, jejichž kapacity nejsou zdaleka naplněny, které disponují malými "rodinnými" spa centry. Pro návštěvníky je to naopak výhodou - tyto pobyty nabízejí odpočinek i relaxaci po celý rok, bez větší závislosti na počasí, a právě mimosezónní pobyty nabízejí komfort za přijatelné ceny - bez nutnosti čekání na procedury, a taková relaxace po aromamasáži či pobytu ve vířivce na vyhřívaném lehátku, při příjemné hudbě, ať již za zpola staženými žaluziemi za oknem  zapadá slunce nebo polehává první či poslední sníh, nebo v útulné zšeřelé místnosti při svíčkách,  - to jsou chvíle, kdy starosti všedních dní mizejí z mysli v nenávratnu. A k završení dne pak dobrá večeře v příjemném prostředí.

Děkuji za rozhovor.

Ptala se Petra Dolanská.

Fotografie z archivu veletrhu World of beauty&spa a Wellnessnovin.

Wellness vnímám jako protiváhu k současnému hektickému způsobu života..Wellness vnímám jako protiváhu k současnému hektickému způsobu života..Wellness vnímám jako protiváhu k současnému hektickému způsobu života..Wellness vnímám jako protiváhu k současnému hektickému způsobu života..

Naše další projekty



Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtHotel Hluboký DvůrHotel Komorní hůrka