Saunování - mýty a pravidla

Chystáte se do sauny? Přečtěte si, jaké mýty se o saunování často povídají, a naopak jaká jsou pravidla správného saunování. Nevíte-li, kam se za saunovými zážitky vydat, doporučujeme vám Saunový svět v čestlickém Aquapalace Praha, kde najdete 12 různých prohříváren určených pro příjemné, luxusní i netradiční saunování.

5 Mýtů o saunování

1. Po saunování se snadněji nastydnu

Omyl, právě pravidelným saunováním máte možnost posílit obranyschopnost organizmu a nedat tak šanci virům a bakteriím, které způsobují nachlazení a virózy.

2. Saunování zatěžuje srdce

Mýtus, který je třeba vyvrátit. Pravidelné saunování má pozitivní dopady na posílení nejen imunitního systému, ale právě na posílení celého kardiovaskulárního systému, tedy posiluje funkce srdce, cév a krevního oběhu jako celku.

3. V sauně se skvěle hubne

Sauna vám nenahradí pravidelný pohyb, ale návštěva sauny výrazně přispívá k regeneraci těla a jeho očistě. V sauně se zbavíte škodlivých látek, které způsobují například usazování podkožního tuku
a tím vznik celulitidy.

4. Sauny jsou nevhodné pro děti

Další omyl. V zahraničí v saunách potkáte rodiče i s několikatýdenními dětmi. Doporučit lze pro děti sauny s nižší teplotou nebo v klasické finské sauně nechat děti sedět na nejnižší lavici. Dále děti mohou při pocitu velkého tepla například dýchat nosem tak, že si utvoří z dlaní ‘kapsičku‘, ve které se jim bude trochu zvlhčovat vzduch před vdechnutím a nebude se jim vysušovat sliznice.

5. Po saunování budu unavená/ý

Jednou z kouzelných vlastností saunování je schopnost snímat únavu či odstraňovat stres a nervozitu. A navíc v důsledku zlepšení oběhu krve se v poškozených tkáních v páře rychleji léčí poranění svalů, vazů a kloubů. Bezprostředně po saunování můžete cítit mírnou únavu, ale celkově vás sauna nabije pozitivní energií a tělo si odpočine.

5 Základních pravidel pro správné saunování

1.   Před vstupem do prostor sauny je nutné se osprchovat a umýt mýdlem. Proč? V každé sauně je třeba dodržovat základní hygienické návyky a zabránit tak šíření možných infekcí.

2.   Samotnému saunování by mělo předcházet důkladné osušení Proč? Voda kůži ochlazuje, proto mohou být účinky sauny a pocení zpomaleny. Při pocení můžete lehce otírat a hladit povrch těla, což napomáhá otevírat kožní póry a odplavovat nečistoty z kůže.

3.   Do saun se vstupuje bez plavek, pouze v ručníku nebo speciálním prostěradle. Proč? Používáním ručníků a prostěradel zabráníte znečistění lavic v kabinách. Berte ohledy i na ostatní návštěvníky sauny.

4.   Pobyt v sauně má být krátký, ale působení intenzivní. Saunujte se proto na prostřední nebo horní lavici, ale ne déle než 15 minut.

5.   Nezapomeňte na ochlazení po pobytu v sauně. Nejšetrnějším způsobem ochlazení je pobyt na chladném vzduchu, nebo polévání pomocí hadice. Lze využít také sprchy. Před použití ochlazovacího bazénku se vždy nejprve osprchujte, abyste spláchli pot. Pokud máte potíže s vysokým tlakem, ochlazovacího bazénku se vyvarujte. Je vhodné se ze sauny přesunout na čerstvý vzduch. Vaše tělo totiž po pobytu v sauně potřebuje hodně kyslíku.

Saunování - mýty a pravidlaSaunování - mýty a pravidlaSaunování - mýty a pravidlaSaunování - mýty a pravidla

Naše další projekty



Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtHotel Hluboký DvůrHotel Komorní hůrka