Právě doporučení bývá zárukou kvality

Janu Petrákovou zná většina z nás jako pravidelného hosta televizních pořadů, např. Snídaně s Novou, Sama doma nebo Černá a bílá. Spolupracuje s lifestylovými časopisy, jako jsou Svět ženy, Katka, Cosmopolitan, Style, Jackie, Tina, Chvilka pro tebe a Vlasta.

Kromě toho je autorkou knihy Krásná v každém věku, která vyšla v prosinci roku 2007. Zúročila tak své dlouholeté bohaté zkušenosti z praxe i vědomosti, které léta získávala na odborných seminářích. Již jedenáctým rokem úspěšně provozuje na pražských Vinohradech dva Kosmeticko-kadeřnické salony Korunka.

Jakým způsobem by si vlastně měli klienti salon vybírat? Na co se zaměřit, na co si dát pozor?

Já osobně dám na pravidlo prvního dojmu. Uvitá-li Vás protivná a neupravená recepční, případně vůbec žádná a celkové prostředí ve Vás okamžitě nevyvolá pocit příjemné atmosféry, důvěry a čistoty, utíkejte rychle pryč. Salon by Vás samozřejmě měl oslovit nejenom příjemným prostředím ale také přívětivým personálem. Obří salon s pestrou nabídkou služeb může být příjemný pro ty, kteří hledají anonymitu, menší salon vám dá naopak pocit rodinného zázemí a větší intimitu.
Ideální je využít doporučení kamarádky či někoho z vašich blízkých.  Právě doporučení totiž téměř vždy bývá zárukou kvality. Doporučuji se také podívat na webové stránky a rozhodně být ostražití při podezřele nízkých cenách, pokud nejsou zrovna zaváděcí. Ani ta bezkonkurenčně nejnižší cena vám nestojí za alergie a problémy, které by mohly vyvolat laciné přípravky nebo nekvalifikovaný personál.

Jaká byla Vaše cesta ke kosmetice a k úspěšnému salonu?

Moje začátky nebyly vůbec snadné, byla to velmi náročná cesta které jsem obětovala veškerý volný čas, mnoho úsilí, píle a odříkání. Největším hnacím motorem mi byla a doposud je láska k práci, kterou miluji a je mi koníčkem.

Jaké služby jsou v současné době hitem mezi ženami a mezi muži?

Rozdělila bych je do dvou kategorií:
Jednak jsou to služby které zaručují vysoké efekty a potom služby relaxačního charakteru. U služeb které zaručují rychlý efekt jsou žádané hlavně omlazující a hubnoucí kůry, špičkovými přístroji, které v salonu používáme. Nebáli jsme se investovat do nadčasových technologií, díky kterým  jsme získali náročnější klientelu. Tato klientela nechce podstupovat razantní plastické operace ani botox, nebo výplně a přitom si chce zachovat po dlouhou dobu mladistvý a svěží vzhled.
U služeb relaxačního charakteru převládají služby tzv. dotykové, které vyvolávají pocity nekonečného blaha a psychofyzického uvolnění. Jsou to různé typy masáží při kterých se používají vonné olejíčky, čokoláda, horké kameny, měšce… V našem salonu je nejoblíbenější masáž lávovými kameny a terapie šampaňským.

Na podzim probíhal 20. sjezd Unie kosmetiček – mají podnikatelé v tomto oboru zájem rozšiřovat své služby o wellness nebo spa procedury? Co jim v tom, podle Vás, nejvíce brání?

Minimálně 3 roky zaznamenávám velký nárůst spa center, hlavně v hotelích či penzionech. Bohužel menší salony, které by se o tyto služby mohly rozšířit, se obávají velkých investic, nedostupnosti hypoték, ale také toho, že s vedením takových zařízení nemají potřebné zkušenosti. Na našem trhu schází potřebná literatura, profesionální wellness konzultanti a hlavně legislativa. Těmto drobným podnikatelům schází právní podpora, podnikání u nás v tomto směru je jedna velká džungle. Absolutně právně nepostižitelný je personál, který ze salonu odejde s Vašimi zkušenostmi a Vámi pracně budovanou klientelou a s velkou drzostí si založí salon hned za „rohem“. V zahraničí je takové jednání považováno za krádež s veškerými právními důsledky…

Podle nejnovějších studií se v zahraničí krize jen velmi mírně dotýká takových oborů jako je wellness, existuje takový trend i u nás?

Domnívám se že krize v tomto oboru se dotýká pouze nepatrně. Klientelu, která tato zařízení navštěvuje, většinou tvoří klienti, kteří mají velmi náročná zaměstnání a návštěva wellness centra je pro ně psychicky a  fyzicky velmi důležitým vzpružením při kterém si upevňují své zdraví.

Prozradíte našim čtenářům, jaká procedura je Vaše nejoblíbenější?

Miluji masáže, jsem přímo labužník a ač jsem jich vyzkoušela už mnoho nejraději mám thajskou masáž a masáž lávovými kameny.

Děkuji za rozhovor.

Ptala se Petra Dolanská

Právě doporučení bývá zárukou kvalityPrávě doporučení bývá zárukou kvalityPrávě doporučení bývá zárukou kvality

Naše další projekty



Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtHotel Hluboký DvůrHotel Komorní hůrka