Objevovali jsme Fidži

Wellness můžete objevit i na dalekých cestách. Spolupracovník redakce František Hájek z CK Natur Travel se vydal na Fidži. Při svém zájezdu navštívil nejen pláže a bazény, ale také hotely a zajímavá místa. Vydejte se spolu s námi na dalekou cestu...

Začátkem dubna se skupina vybraných zástupců CK/CA sešla na letišti Praha-Ruzyně, aby se večerním dálkovým letem Korean Air, operovaným Boeingem 777, vydala na na první úsek cesty do jihokorejského Soulu. Sít linek společnosti Korean Air umožňuje let na Fidži s pouhým jedním přestupem. Naštěstí Korean Air patří k leteckým společnostem nabízející slušný komfort pro cestující, jako je větší prostor mezi sedačkami, individuální zábavní systém a zásuvky pro nabíjení elektronických přístrojů v každém sedadle, včetně ekonomické třídy. Díky tomu byl 10,5 hodinový let do Soulu celkem snesitelný. Trochu zbaběle jsem neochutnal podávané korejské jídlo Bibimbap, ke kterému přidávají evropanům návod na přípravu a radši zvolil evropskou nabídku pokrmů. Po přistání v Soulu na letišti Incheon nás čekalo 7-mi hodinové čekání na další let, tentokrát do Nadi, hlavního letiště souostroví Fidži. Letiště Incheon patří k nejmodernějším na světě a pro cestující jsou zde k dispozici, kromě obvyklých obchodů, restaurací a salonků, i volně dostupná lehátka, a za poplatek pak i masáže, sprchy a hotel, umožňují pronájem pokoje doslova na pár hodin. Samozřejmostí je zde free wifi připojení ve všech prostorách letiště.

Přečkali jsme 7 hodinové čekání a nastoupili na palubu dalšího dálkového letadla Korean Air, tentokrát Airbasu A330. Mile nás překvapila nízká obsazenost tohoto letu, takže po nastoupení všech pasažérů jsme měli v zadní části letadla k dispozici 2-4 sedačky na osobu.

Přečkali jsme i další zhruba 10,5 hodinový let a ráno v půl deváté jsme konečně přistáli na v Nadi na ostrově Viti Levu, největším ostrově souostroví Fidži.

Na letišti nás již očekávají zástupci společnosti Pacific Destinationz, kteří se o nás budou po dobu pobytu starat a ukáží nám jimi nabízené hotely a další služby. Proběhne v Pacifiku obvyklé přivítání s věnci květů, obdržíme drobné dárky a nastoupíme do připraveného mikrobusu. Naučíme se základní pozdrav Bulá, který nás bude provázet celý pobyt.Čeká nás cesta na opačnou stranu ostrova, do hotelu Outrigger on the Lagoon Fiji Resort. Cestou se ještě zastavíme ve městě Nadi, na krátký nákup. Cesta mikrobusem trvá asi hodinu, a musíme konstatovat, že silnice jsou zde ještě rozbitejší než u nás. V hotelu nás již očekávají s uvítacím drinkem a osvěžujícími ručníky. Naštěstí chápou, že jsme po dlouhé cestě jistě unaveni, takže nám rychle rozdají klíče od pokojů a máme volno až do společné večeře. Dám si věci na pokoj, a protože kvůli vyrovnání se s časovým posunem nechci jít spát, beru si plážový ručník a vyražím se vykoupat v Pacifiku. Projdu krásnou tropickou zahradou, okolo bazénů a jsem na pláži. Tam mne však čeká nepříjemné překvapení, je odliv a vody po kotníky. Chvíli se brodím, ale pak mne to přestane bavit a jdu radši k bazénu. Z vody pak pozoruji další účastníky naší infocesty, kteří na pláži zažívají stejné zklamání jako já a postupně se tak scházíme v bazénu. Někteří si dáme v baru lehčí pozdní oběd a pústupně se vracíme na pokoje vybalit a připravit se na večeři s managmentem hotelu. Večeře pak proběhne ve velmi milé atmosféře, Fidžijci jsou velmi přátelští a pohostinní lidé. Po večeři nás berou ještě na diskotéku, ale jsme po dlouhé cestě dost unaveni a tak se zdržíme jen krátce a pak se omlouváme a jdeme spát.

Po snídani nás čeká prohlídka hotelu, při které nám ukáží svatební kapli a spa na kopci nad hotelem. Z místa je krásný rozhled, a tak vidíme, že je příliv a na pláži se již dá koupat. Nás však čeká inspekce hotelů, na koupání není čas. Skončíme inspekci Outriggeru, dojdeme si na pokoje pro zavazadla a již nasedáme, za zpěvu hotelového personálu, do přistaveného mikrobusu a vyrážíme za dalšími hotely.

Naší nejbližší zastávkou je hotel Shangri La Fijian Resort & Spa, tento hotel leží na ostrůvku těsně u pobřeží, jeho pláže jsou jak na oceán tak i do laguny, takže se s odlivem vyrovnává lépe. Nás čeká, po uvítacím drinku, obligátní prohlídka pokojů, restaurací, spa a svatební kaple. Tady mají spa i kapli přímo u pláže a nabízejí i svatby pod širým nebem. Opět nasedáme do mikrobusu a jedeme na další inspekci, tentokrát hotelu Intercontinental Fiji Golf Resort & Spa. Tento pouhé 2 roky starý designový hotel nás vítá, kromě obligátního drinku i domorodými bubeníky. Po přivítání následuje prohlídka tohoto moderního hotelu, který se pyšní mimo prostorných a luxusně vybavených pokojů, i pláží Natadola, která byla časopisem National Geographic zařazena mezi 100 nejkrásnější pláží světa. Prohlédneme si i rozsáhlé spa a zamíříme na oběd do restaurace u jednoho z bazénů. Po obědě nás čeká ještě návštěva blízkého 18-ti jamkového golfového hřiště a pak již pokračujeme k dalšímu hotelu. Naším cílem je Warwick Fiji Resort & Spa, kde následující 2 noci přenocujeme. Po příjezdu a obvyklém uvítacím drinku nám manager hotelu ukáže několik pokojů různých kategorií, restaurace a vyhlídkovou terasu. U tohoto hotelu proběhla před lety úprava mořského dna, a proto je zde dostatečná hloubka na plavání i během odlivu. Po skončení prohlídky hotelu nám ukázal rybí restauraci na malém ostrůvku spojeném s pevninou molem, kde nás bude čekat večeře s managmentem. Dali jsme si zavazadla na pokoje, a šli se vykoupat. Teplota moře se na Fidži pohybuje okolo 29° C, takže není problém se koupat i navečer. Pak jsme se již šli obléknout na večeři. Při příchodu do restaurace jsme se absolvovali „Kava ceremony“, tento v Oceánii běžný obřad je na Fidži pravidelnou součástí společenských setkání. Večeře opět proběhla ve velmi přátelském duchu, podávána byla pestrá nabídka ryb a jiných mořských plodů.

Následující den nás nečekali žádné hotely, ale výlet do domorodé vesnice. Po snídani jsme mikrobusem odjeli do přístavu na řece Navua ( přezdívané též Anaconda river, podle zde natáčeného filmu), kde jsme přesedli do kánoí (vybavených motorem) a vypluli proti proudu do domorodé vesnice. Cestou jsme potkávali plavající domorodce, kteří si na palmovém listu přepravovali drobné předměty. Po necelé hodině plavby jsme dorazili do vesnice, kde nás přivítal „lidožrout“. Nesnědl nás a tak jsme zamířili do „kulturního sálu“. Tam jsme zanechali své batohy a následovala prohlídka vesnice, tato vesnice patří mezi větší, má zhruba 400 obyvatel. Prohlédli jsme si školu a školku, kostel a vrátili se do „kulturního sálu“. Během prohlídky jsme se dověděli, že pokud obyvatelé chtějí něco prodat, čeká je zhruba denní pěší cesta do městečka, kde jsme nasedli na kanoe, tam prodají výrobek tak za cca 4 dolary a jdou zpět. Nás v „kulturním sále“ čekal opět Kava ceremony, pro tento účel jsme si museli zvolit náčelníka, jednomyslně byl zvolen Jiří. Po ceremoniálu začalo taneční představení, a zároveň začalo venku silně pršet. Pro tuto chvíli byla tedy znemožněna procházka k vodopádům. Naobědvali jsme se a nakoupili suvenýry z místní produkce. Mezitím se vrátil místní průvodce s tím, že vodopád se natolik rozvodnil, že jeho návštěva není možná. Pomalu jsme si tedy sbalili a vydali se na zpáteční cestu

Následující den jsme z hotelu vyjeli již brzy ráno a zamířili do přístavu Lautoka, kde jsme se nalodili na lod MV Fiji Princess, se kterou jsme měli naplánovanou 3-denní plavbu. Lod MV Fiji Princess je katamarán se 3-mi obytnými palubami a jednou palubou sluneční. Patří společnosti Blue Lagoon Cruises, která organizuje 3,4 a 7-mi denní plavby mezi Yasawa Islands. Během naší plavby nás čekala opět návštěva domorodé vesnice, dále pak šnorchlování na korálových útesech, plavba na člunu se skleněným dnem, krmení rybek, pobyt na soukromé pláži atd. Plavby jsou s plnou penzí, podávanou jak na lodi tak i na pláži dle programu. Nápoje jsme si mohli zakoupit v lodním baru. Třetí den jsme připluli zpět do přístavu Lautoka a připraveným mikrobusem odjeli do hotelu Westin Fiji Resort, kde nás čekalo přenocování.

Následují den jsme provedli inspekci tohoto hotelu, a mikrobusem odjeli do Denarau Marina, kde jsme se nalodili na lod společnosti South Sea Cruises, která provozuje lodní dopravu mezi ostrůvky, na kterých jsou vystavěny hotelové resorty. Postupně jsme provedli inspekci hotelů Malolo Island Resort a Likuliku Lagoon Resort, oba dva resort jsou na ostrově Malolo, největším ze souostroví Mamanuca. Zaujal nás především resort Likuliku, který disponuje i vodními bungalovy, samozřejmě nechybí ani spa a svatební kaple. Po prohlídce obou hotelových resortů jsme pokračovali dalším spojem společnosti South Sea Cruises na ostrov Mana, na kterém je Mana Island Resort. Na molu nás přivítala Cecilia, obchodní manažerka a náš kontakt. Po obligátním uvítacím drinku jsme se ubytovali s tím, že na inspekci hotelu dojde až pozítří. Ubytovali nás v mezonetových pokojích přímo u pláže, takže jsme přes terasu zamířili na na pláž a vykoupat se. Následující den jsme po snídani zamířili opět spojem South Sea Cruises na inspekci Castaway Island Resort, kde jsme si prohlédl hotel, vykoupali se a po obědě jsme nastoupili do připraveného rychlého člunu, který nás dopravil na inspekci Matamonoa Island Resort, kde nás zaujalo především Spa a také skutečnost, že stálí hosté a novomanželé mají pokoje označeny křestními jmény, které personál vyřeže ze dřeva. Dále jsme pokračovali člunem na inspekci Tokoriki Island Resort. Jako vždy nás přivítali uvítacím drinkem a navíc hudebním vystoupením většiny přítomného personálu. Z tohot resortu nás zaujaly především bungalovy s vlastním bazénem. Po skončení inspekce jsme se vrátili na „náš“ Mana Island, kde nás čekala společná večeře s Cecilii. Další den jsme po snídani provedli inspekci resortu, do vzdálenějších líbánkových bungalovů jsme dojeli golfovými vozítky.Vozíky mimochodem náleží ke každému z těchto bungalovů. Ve spa jsme si mohli zakoupit kosmetiku Fiji pure a pak jsme se již vypravili na molo, kde jsme vyčkali na připlutí lodě a s tou pak vypluli zpět na hlavní ostrov Viti Levu. Po přistání v marině Denarau jsme se přistaveným mikrobusem přepravili na inspekci hotelu Fiji Beach Resort Managed by Hilton kde nás ji očekávali se slovy : „ Již o Vás víme, psali o Vás v novinách.“ Po inspekci hotelu a obědě s manažerkou jsme se stále v oblasti Denarau přemístili mikrobusem do posledního plánovaného hotelu, a to do Radisson Fiji Resort Denarau Island. Zde nás přivítalo, kromě uvítacího drinku, rozsáhlejší pěvecké těloso složené ze zaměstnanců. Inspekce tohoto hotelu byla velmi krátká, manažerka nám ukázala pouze jeden pokoj, výhled na bazén a řekla nám, že bude lepší když si služby vyzkoušíme na vlastní kůži, že nás nebude již déle zdržovat. Což jsme přivítali, rychle se ubytovali a zamířili na pláž či k bazénu. Večer jsme měli společnou večeři se zástupci Pacific Destinationz.

Poslední den jsme již brzy ráno vyrazili na letiště a odletěli směr Soul. Díky našim zkušenostem z dřívějšího letu jsme se rovnou rozesadili na v zadní části letadla, tak abychom měli dostatek místa. Po cestě jsme se domluvili, že bychom si mohli v zaplatit výlet do Soulu, na večerní prohlídku. Takže po příletu jsme se co nejrychleji dopravili do tranzitního hotelu, ubytovali se a vrátili se na letiště ke stánku místní agentury, pořádající výlety do Soulu. Domluvili jsme, že vypraví mikrobus sprůvodcem jen pro nás a čekali jsme na přistavení mikrobusu, ten přijel krátce před osmou hodinou. Objednali jsme si i návštěvu Seoul Tower, která je vystavěna na kopci v městském parku a spolu s ním dosahuje výšky 480 m nad mořem ( kopec 262 m, samotná věž pak 218 m). Dojeli jsme do zhruba 60 km vzdáleného Soulu, mikrobusem projeli centrum, najedli se, vyjeli na Seoul Tower, a vrátili se zpět k letišti, do hotelu, kam jsme dorazili přesně o půlnoci.

Poslední den jsme před polednem vyrazili na letiště, poslední nákupy a jídlo a pak nás již čekal jen dlouhý let do Prahy.

Doporučení :
Návštěvu Fidži doporučujeme jako závěrečnou, odpočinkovou část nějaké poznávací cesty po Austrálii, Novém Zélandu či Oceánii. Pro samotnou, čistě pobytovou rekreaci se nám zdá tato destinace příliš vzdálená.

Zájezdy na Fidži si můžete vybrat zde

František Hájek

Objevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme FidžiObjevovali jsme Fidži

Naše další projekty

Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtHotel Hluboký DvůrHotel Komorní hůrka