Jóga je ideálním cvičením pro starší osoby

Posiluje zdraví a udržuje vitální mysl

Hledáte cvičení, ve kterém věk nehraje roli a jenž pomáhá harmonizovat tělo i mysl? Potřebujete se protáhnout a kromě pohybu také posílit motoriku najít vnitřní uklidnění? Pak vyzkoušejte jógu. Cvičení je vhodné pro všechny věkové kategorie a obzvlášť pro starší osoby představuje aktivitu, která vás udrží ve výborné fyzické i mentální kondici.

Blahodárné přínosy jógy

Jóga není pouhé fyzické cvičení. Kromě tělesných cviků totiž zahrnuje také dechová cvičení, očistné techniky a meditace. Přínosem je odblokování tělesné energie, která zvýší fyzickou vitalitu a zlepší mentální schopnosti.

Cvičení jógy má pozitivní vliv na zvýšení pružnosti těla, snížení hmotnosti a posílení svalů v oblasti ramen, zad, břicha a nohou. Zároveň jóga efektivně posiluje vnitřní břišní svaly, které zlepšují držení těla a pomáhají proti bolestem zad. Dalším pozitivním přínosem cvičení je lepší krevní oběh, zvyšování fyzické výdrže a celkové zlepšení metabolismu a trávení.

Meditační techniky působí blahodárně na psychiku, odbourávají stres a celkově člověka uklidňují. Po józe navíc nikdy nebudete unaveni. Naopak ucítíte příjemné dobití energií a větší vitalitu. Pro začátečníky je ideální jógu cvičit jednou až dvakrát týdně. Zkušenější mohou přidat více lekcí.

 

Jak se na cvičení jógy obléct?

Výhodou jógy je naprostá nenáročnost na oblečení. Základem je pouze pohodlný oděv, který je dostatečně volný na pohyb. Spodní prádlo ani oblečení nesmí škrtit ani stahovat. Ideální je proto bezešvé a pohodlné spodní prádlo, které nikde pokožku nedráždí. Pro ženy jsou vhodné sportovní podprsenky. Nemají švy, prsa zpevní a při cvičení vás nebudou dráždit zařezávající se ramínka, ani zapínání.

Jako svrchní oděv vám bohatě postačí pohodlné tepláky a triko nebo tílko. Základem je kvalitní a na dotek příjemný materiál. Na materiálu proto zbytečně nešetřete. Ideální je klasická bavlněná teplákovina doplněná syntetickými materiály, které jsou prodyšné, dobře odvádí pot a zároveň podle potřeby zahřívají nebo ochlazují.

Jógu lze cvičit na boso, zde ale hrozí riziko kožního ekzému vyrážky od podlahy ve cvičebním studiu. Na nohy jsou proto vhodné kvalitní ponožky s protiskluzovou spodní částí nebo speciální podložky na jógu speciální podložky na jógu. Obout si můžete také klasickou sportovní obuv nebo speciální boty na jógu. Ty jsou lehké, pohodlné a poskytují dostatečnou oporu pro chodidla.

Fotografie zaslal Miroslav Minh, online Marketing, děkujeme.

Jóga je ideálním cvičením pro starší osobyJóga je ideálním cvičením pro starší osoby

Naše další projekty



Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtKongresové centrum Babylon LiberecHotel Komorní hůrka