Czech Hotel Awards – Rebelský projekt nebo chybějící služba pro hoteliéry?

Rozhovor s Mgr. René Hradeckým z agentury Conventia, organizátorem ankety Hotel roku

V minulém roce na sebe upoutal pozornost vznik nové ankety Hotel roku, ve které široká veřejnost hodnotí oblíbenost českých hotelů, a kterou pořádá agentura Conventia pod hlavičkou Czech Hotel Awards.

Jaký je vlastně smysl ankety Hotel roku?

Soutěž Hotel roku má za cíl zviditelnit nejoblíbenější hotely v České republice. Na základě hlasování veřejnosti vyhlašuje vítěze napříč kategoriemi a regiony a pomáhá jim marketingově využít tohoto ocenění. Slavnostní galavečer je pro majitele a ředitele hotelů z celé České republiky příležitostí pro společenské setkání. Koncept ankety, ve které hlasuje široká veřejnost, ale není ve světě nic nového. Podobné ankety probíhají všude po světě, v Londýně, Asii nebo třeba v Polsku.

 

Jaká jsou kritéria hlasování?

Hlasování veřejnosti je subjektivní. Hostům se hotel buď líbí, anebo ne. Je to podobné jako hlasování na různých portálech, kde mají hosté možnost hotely hodnotit a udělovat jim hvězdičky. My nejsme ratingová agentura, která hodnotí velikost nebo čistotu pokojů. Dáváme prostor veřejnosti, aby vybrala ty nejoblíbenější hotely.

 

Není ale anketa bez kritérií zavádějící?

Není. My přece nemůžeme hostům diktovat, aby nám udávali důvody, proč hlasují tak či onak. Někdy se vám někde prostě líbí a nemáte potřebu zkoumat proč. Hosté opouštějí hotel s nějakým celkovým dojmem. S tím může, ale nemusí vždy souviset jen kvalita ubytování, kuchyně, profesionalita personálu, opotřebovanost vybavení nebo čistota hotelu. Můžete hodnotit i hotel, ve kterém jste nikdy nepřespali, jen se zde občas stavíte najíst v restauraci a líbí se vám v něm.

 

Jak ale zajistíte, že hlasují jen skuteční hosté?

Pokud má být soutěž nezávislá, tak se toto  nedá zajistit nikdy. Šlo by to pouze v případě, že je anketa napojená na nějaký rezervační portál a ten si vede o svých rezervacích data. Pak to ale není anketa široké veřejnosti, ale jen klientů daného rezervačního portálu. Hlídáme si ale hlasování ze stejných IP adres, občas se bráníme hackerským útokům z Ukrajiny nebo jiných zemí, kdy hotel přes noc získá neobvyklé množství hlasů, ale nezkoumáme, jestli a kdy byli hlasující v hotelu ubytováni. Není to v moci a zájmu ani velkých mezinárodních recenzních portálů.

 

Asociace hotelů a restaurací se od soutěže distancovala a svým členům nedoporučila se ankety účastnit z důvodů netransparentnosti. Jak se k tomu stavíte?

Je až zarážející, jak vehementně se asociace od ankety neustále distancuje. Začíná to být tak křečovité, že je třeba se zeptat na skutečný důvod. Musíme si také říci, že to zdaleka není názorem všech členů asociace. Pravdou je, že některé hotely se v minulém roce samy do ankety začaly hlásit teprve po jejich negativní kampani. Myslím, že každý si udělá vlastní názor na to, jestli má pro něj ocenění smysl nebo ne.

 

 

Foto: archiv agentury Conventia, organizátora ankety Hotel roku

Czech Hotel Awards – Rebelský projekt nebo chybějící služba pro hoteliéry?Hradecký RenéCzech Hotel Awards – Rebelský projekt nebo chybějící služba pro hoteliéry?

Naše další projekty



Partneři

Asociace pracovníků v regeneraciSaunafest 2015Relax Centrum KolštejnFrajtHotel Hluboký DvůrHotel Komorní hůrka